Celine Sciamma zapytana dlaczego niemal całkowicie rezygnuje z męskich bohaterów odpowiada:
"To był świadomy wybór od samego początku. Zrezygnowałam z męskich bohaterów głównie dlatego, że chciałam opowiedzieć o przeżywaniu miłości, nawet jeżeli wydaje się niemożliwa. Umieszczanie mężczyzny w kadrze uruchomiłoby...
Strona wizualna filmu to prawdziwe arcydzieło. Wybitne role Haenel i Merlant - spojrzenia, mimika, gesty - wszystko dopracowane do najmniejszego szczegółu, a jednocześnie tak prawdziwe, delikatne, czułe, przejmujące. Ostania scena to popis aktorstwa najwyższej próby, który zapamiętam na zawsze. Takiej burzy emocji...
Fugere non possum - czyli "nie mogę uciec"
W kinie pieśń wybrzmiewa oczywiście o wiele lepiej
łapcie link : https://www.youtube.com/watch?v=Sr04s6IfxAQ
Jeżeli ktoś chce się nauczyć jak pisać dialogi aby każdym wypowiedzianym słowem zwalić widza z nóg, to powinien chociażby dla tego jednego powodu obejrzeć Portret kobiety w ogniu.
Dawno nie oglądałam filmu, w którym nie byłabym w stanie nazwać ani jednego zdania zbędnym. To co tam się dzieje między bohaterkami w ich...
Wiem, że jest to trudne, wymagające Kino. Wiem, że dla wielu film okaże się nudny i o niczym. Wiem, że w życiu obejrzałem już całkiem sporo tytułów, a wśród nich znajdzie się zaledwie ze trzydzieści, o których mogę powiedzie "prawdziwe arcydzieło". Ale wiem też, że jednym z nich jest "Portret kobiety w ogniu".
Tak jak rok temu (Lazzaro Felice) najlepszy film Cannes - wyjeżdza z nagrodą pocieszenia scenariuszem. To znaczy nie widziałem jeszcze wszystkiego (10 filmów na razie) ale nie wierzę że cokolwiek pobije to dziełko.
Piękna, poetycka historia o pożądaniu, miłości w 18 wieku....film toczy się w bardzo wolnym tempie ale...
W jednej ze scen "Portretu Kobiety w Ogniu" bohaterki z pasją wczytują się w mit o Orfeuszu i Eurydyce. Chwilę potem, podczas żywiołowej dyskusji, jedna z nich dochodzi do wniosku, iż decyzja Orfeusza o odwróceniu się do swojej żony, owocująca w efekcie jej stratą, była poetyckim wyborem o zatrzymaniu przez...
...czy tylko mi główna bohaterka - Marianne - kojarzyła się z Hermioną? Natomiast pozostałe dwie aktorki - ta grająca Heloizę - bardzo przypomina mi Rutę Gedmintas, a Zofia - młodą Arię Stark ;)
Czy ktoś wie z jakich powodów Francja nie wybrała tego filmu do wyścigu po Oscara za film nieanglojęzyczny?
Spotkanie. Tajemnica. Podstęp. Przedstawienie...ogień. Ogień obraca w niwecz, ale wtedy oświetla. Początek: zaplanowany w szczegółach, a utrwalony ugruntowaną tradycją, kontrakt, którego przedmiotem jest własne dziecko. Musi się przecież udać w obliczu takich sił i środków. Nie wszystko jednak się układa jak trzeba, a...
więcejjestem ciekawa kolejnej kreacji kostiumowej w nurcie feministycznym. Bardzo się cieszę, że takie tematy są poruszane
do przejścia to i tak warto ten film zobaczyć , gdyż jest to jeden z najlepszych filmów tego roku. Gdyby trwał z 20 min mniej to było by arcydzieło kompletne , może nawet najlepszy film Europejski obecnej Dekady.
Bardzo prawdopodobne, że Celine Sciamma może sie okazać pierwszą reżyserką z główną Złotą Palmą od czasu Jane Campion. W sumie jak tylko patrzę na te cudnie pieszcotliwe klipy to jaram się jak najbardziej i po cichu kibicuje by coś tam ugrał na festiwalu ;)
Nie wierzyłem, do filmu podchodziłem bardzo sceptycznie. Jak się okazało całkiem niesłusznie, film wciągnął mnie jak bagno. Od razu trzeba zaznaczyć nie jest to tytuł dla każdego, jest to kino artystyczne, pewnego rodzaju slow cinema, żądni akcji widzowie zanudzą się tutaj na śmierć, bo akcji nie ma tu prawie wcale....
więcejTrzeba się tu wykazać pewną dozą cierpliwości (zwłaszcza gdzieś tak pośrodku, kiedy tempo spada niemal do zera), ale w którymś momencie dociera do nas, że obcujemy z filmem naprawdę cudownym. Mam nadzieję, że będzie mi jeszcze kiedyś dane obejrzeć to w domu, żebym mogła się w spokoju podelektować. :)